新手常見問題 Q&A(由TYS 黃建崑 撰寫)
 

Q:如果我是新手,該選甚麼搖搖?


A:假如初次玩,未能夠完成1-30招的話,建議選用Yomega Fireball, Yomega Raider或港產龍球,港產龍球即印有中文未那隻龍球,她同Raider結構上差不多,好岩新手用。
而Fireball是尼龍軸心,假如在Yo-station購買會獲Mod set一套,只要在購買時說明要鐵扥,改裝後的Fireball和原裝Raider差別不大。

如果1-30招都能輕易完成的話,可以考慮自己希望玩咩A。咩係1-30招?
http://www.hkyyfc.org.hk/page35.htm
裡的HKYYFC official tricks就是。

一般而言,Yoyojam的全膠搖搖如Lyn Fury, Speed maker,對初玩1,3,5A的朋友是個不錯的選擇。初玩2A的朋友應該選用未改裝的Raider,亦不應過早改裝,以免玩壞手勢。
4A的朋友買Yoyojam Aquarius就沒錯了,不論是新手或高手Aq也是首選。

可是3,4,5A都是由1A演變出來,所以想玩的人有點1A底子的話可以事半功倍。

而有志向1A發展的朋友可以練習1-70式,花式的網址如下:
http://yo-yo.jp/data-tricklist.htm

 

Q:咩搖好玩?
A:我可以好斗膽講一句,隻隻搖搖都係好搖。我相信公司認為可以擺出黎賣既搖搖,都係一隻好搖搖。
點解市面上咁多選擇?如果一隻搖搖真係咁好既話,又洗咁有咁多產品?
問題在於各人有各人既口味而已。

有人鐘意咖啡,又有人鐘意奶茶,有人兩者都岩飲。
咩搖好?唔洗問喇,冇人會比到一個百份百正確的答案你。


Q:有人問:「我一開始玩搖就玩蝴蝶型,後期玩蛋型會吾會有問題?」
A:首先要視乎玩咩A。

不過我想帶出既主題有兩個:
1)做番乖仔,最好跟番次序。有時用蝴蝶型可以做到spilt the atom等招式,不是技術上到家,可能只是依賴了搖搖的性能。
2)玩2A唔會用蝴蝶式開始,玩其他A唔會走番用蛋形玩。所以不必費神考慮太多餘的問題。

 
Q:哪裡買搖搖?
A:一般的大型文具店,玩具店都很易找到,但不時有次貨或昆水既情況出現。但建議到Yo-station購買,在Yo-station可以找到外面難以找到的搖搖。詳情可以參考Yo-station的網頁。
http://www.hkyyfc.org.hk/yostationindex.htm
 
Q:Yo-station要怎去?
A:要方便說明的話,地鐵油麻地站B1出口,往左望,看見扒王之扒那裡就是現時點。
 
Q:有時候Yo-station裡心頭好既搖搖賣哂,又唔知會唔會入貨,點算?
A:建議寄個private messgae比阿Ken直接問佢,直接,方便又準確。就算特意開個thread都未必有人可以好肯定答得到。加上阿Ken就算上線都未必能睇盡所有post的。
而Yo-station入貨時間一般不一,常留意Yo-station網頁或討論區也可以獲得第一手資料。
http://www.hkyyfc.org.hk/yostationindex.htm
 

Q:要點先可以入會?
A:可以先上網登記,然後你會收到Email回覆,請於指定日期內帶同所有物品,親臨Yo-Station進行簡單約見及領取會員證(會員証需要收取$5成本費用)。
http://www.hkyyfc.org.hk/page2b.htm

亦聽到不少新人擔心自己技術差,會比人話佢廢等等。
其實係meeting既大部分都好好人,現時既高手們也曾渡過新手的時期,絕對明白新手的困難,大部分人都十分樂意幫助你的。
就算沒有搖搖也能出席集會,集會期間沒有指定做什麼。可以對一位新手而言,搖搖可能就是結交新朋友既重要工具。冇搖搖既話,又未有朋友,可能會幾悶。

 
Q:要怎樣改裝我的Firball, Raider成為一玩2A的搖搖?
A:可以參考Ming所寫的教學。可是要有一定的2A底子,不然好易玩壞手勢。
http://www.hkyyfc.org.hk/spacer.html
http://www.hkyyfc.org.hk/page109.htm
Fireball改鐵扥的話,只要換掉軸,放進扥和Bearing後就可以了。
 

Q:怎樣才可以加長空轉?
A:洗bearing。洗bearing目的是除去bearing裡的油,空轉會大增,不過洗後不能直接回收,要bind繩收。洗bearing後假如冇落油,轉起來亦佢比比時嘈,嘈是正常的,不用擔心。但我常常聽到不少新手過快追求洗bearing,姐是不太恰當的次序。不夠空轉是藉口,在洗bearing未現世前大家都是這樣去完成那些花式。
所以未有一定既技術就不要勉強洗bearing,過早洗bearing也有機會玩到不知所謂的。一試無妨,不過唔好勉強。

而亦常常有人問:洗左bearing後可以轉到幾耐?
呢個要視乎你技術,空轉唔係齋睇搖搖或者bearing,而是睇技術居多。
記得本人洗bearing後既第一次sleeper有五分鐘左右,但技術成熟後,八分鐘以上都唔難。

 
Q:點洗Bearing?
A:首先要挑去bearing蓋,去除bearing蓋洗得乾淨些。值得一提的是Duncan bearing蓋疊起更可以當作Yoyojam Shim。要注意的是,部分bearing是沒有C-clip的。要用野撬開bearing蓋,撬過的蓋不會再用。
然後準備一些去油力強的,如白電油(火機油),Brake Cleaner(壁力皮油)等,浸Bearing五分鐘左右後,拿出來風乾。洗過後,可以選擇加少少水油來保護Bearing。油的份量因人而異的,自己試下就可以找到。
多半的人會建議用白電油,因為比較溫和,不易傷及Bearing。
要注意的是,由於洗bearing會洗去油,少了油的保護bearing自然易生鏽。所以唔玩搖搖時記緊把繩除下,繩吸了手汗後焗住bearing的話,好快就會生鏽。
亦有人洗bearing的原意是希望洗去bearing原有既油,再落自己希望用既油。
 

Q:咩係Bind?點做的?
A:洗了bearing後,bearing內部跟外部轉速會差不多,所以繩跟回收系統接觸的機會減少,因為比較難回收。搖搖的gap太闊亦會出現此類問題,因為繩未能抓緊回收系統。
Bearing有油的話,bearing內殼同外殼之間有油,所以外殼轉速比內殼慢,因為繩能繞起。
Bind繩目的是故意令繩跟回收系統接觸,或故意令Bearing外部轉得比內部慢,做到回收的效果。
以上我有提及到Bind繩的兩種目的,所以亦有overmount同undermount兩種bind繩方法。老實講,搖搖原理呢D野知唔知都冇所謂,做到就可以了。相信冇乜人知道1+1點解會=2把?冇須要知道點解,做到就行了。
反正冇幾多個人知道呢D野,有咩人會講到咁仔細?收繩就叫收繩而已!那些只是我興趣。

想知overmount同undermount原理可以看,想學的就skip左佢睇個教學video。
Overmount係當你打直拋個搖搖出去時,右邊望落隻搖搖時係順時針轉,搖搖係由上方落繩收就叫Overmount,下方是Under。
Overmount是令bearing既outershell轉速慢過innershell而令到繩掂到回收系統。是治本的方法。
Undermount就相反,直接由回收系統落手,硬要繩同跟回收系接觸。只是治標的方法,所以undermount比較傷回收系統,
想玩蝕Sticker既朋友,用undermount會agressive好多嫁。
打橫拋的話(即Break Away那種),原理都是一樣,只要找出直拋的方向,依照上面的方法就找到。

點Bind?
睇片比文字來得清楚。
http://www.dif-spinners.com/HowtoBind2!.wmv
Video from R.I.P. Ryan Monson aka Harry Houdini

 
Q:洗完bearing要蓋上bearing蓋嗎?
A:這是選擇性的。
蓋回的話外物入bearing的機會比較少,一但再洗又要拆蓋。
不蓋回的外物比較要入bearing,但下次要洗bearing不用拆。
蓋不蓋回是不會影響bearing的性能。
 
Q:點解洗完bearing都可以直收?空轉好似冇乜增加?
A:有幾個可能性:
1)洗完bearing嘈,唔一定係代表成功。要留意下是否粒bearing洗唔乾淨,睇下粒bearing轉起上黎有冇卡卡聲或者kick住kick住既感覺。如有就係粒bearing洗唔乾淨或者有外物入左去。
2)yoyojam搖搖係有gap adjustable的功能,唔應該係有咁緊就扭咁緊的,如果gap太細的話,點洗bearing都冇用,因為繩太易磨到回收系統。
上例的基本上大部份人遇上的問題。
 

Q:大Bearing,細Bearing的分別在哪?
A:有很多人以為,大bearing同細bearing既分別,在於它們的形狀。
他們認為,大bearing會比細bearing來得闊,所以就認為大bearing比較較適玩1A,5A等等要求闊gap較闊的花式。
但事實上bearing的大少所影響的,不是它的闊度,而是著重它會否skid。
Bearing愈大,走珠愈大,contact surface就愈大。Skid的機會都因此增加。
其實同樣size的bearing,在市面都可以找到不同的闊度的。

還有bearing的size會直接影響到回收系統的位置,直接影響到搖搖的responsivness。

較窄的bearing一般用作較窄gap的搖,如4A,2A。
較窄的bearing一般用作較闊gap的搖,如1A,3A,5A。
可能要記得,過闊過窄的gap都不太好,物極必反。
所以,不同的公司會選會不同的bearing size。而我個人覺得,Duncan bearing既闊度,玩1A已經卓卓有餘了。

總括:
闊gap易線心,易kick back。
窄gap易食繩。

 

Q:搖搖可否改色?
A:可以的,方法有兩種。

一,用噴油,一般噴油都係噴搖搖內部,所以搖搖要透明先會出到色。
可惜的是YYJ自透明Darkmagic已經唔打算再推出透明色,所透明搖搖選擇唔多。
二,用染的,柒既比較廣,染完又似原裝咁,不過要試多幾次先染得正。
方法:熱水,天拿水,RIT Dye,混合。放隻搖入去,而每十秒檢查下是否你想要既色,千萬唔好放隻搖入去走去,隻搖會溶。
到你想要既色用鉗拿出,用清水浸一陣,之後就可以了。

水,天拿水,染料既份量冇定,要看自己既需要。不過天拿水既份量一般要過半,而成個mixture既份量一般係750mL內。染料份量為愈多愈好。

染的好處是可是做到唔同既花,在染時用wax覆蓋唔想染到處,染完折去後就有花紋。染色更有溝色的效果。
非溝色既話白色是最好選擇,因為易上色。但一般來說要染既色唔比原本既色深都可以,但非白色就會有小遍差。
而有鐵圈可以照染,無需做咩保護鐵圈既程序。鐵唔會上色。

 
Q:Bearing中的abec到底是什麼?
A:Bearing中的abec編號分為1,3,5,7,9五種。abec的數字愈大,代表Bearing中的走珠與bearing的殼愈貼近,也就是說bearing會skid的機會愈細。簡單來說,abec9是最精密,而abec1就是最差的了。
 
Q:點解我隻搖搖收唔番上黎?
A:這是新手比較常遇的問題,搖搖收唔到原因主要有以下幾個:
1)Bearing中的潤滑油不足,加油後問題就會解決。一般黎講,油愈傑,收會愈敏感。相反地,油愈稀,會比較冇咁敏感。
2)Gap大闊。此類問題大多出發在新手使用Yoyojam大bearing搖搖時出現。如Speeder, Speedmaker, Hitman等bearing size C的搖搖。
由於Yoyojam大bearing搖搖主要用途是用作長空轉的屈繩技,目的是希望減小繩同搖之間多餘既接觸。所以就算gap扭到最窄依然比fireball, raider等搖闊。
要解決就扭到最窄加落重油同勤換繩,繩用左半小時左右已經會拉到好幼,新繩會比較粗。
3)回收系統出現問題,多半係用蝕。用蝕左既回收系統既象徵係拋搖搖出去時會比未蝕前跣芯。
假如係用Sticker, O-ring等可以換既材料,換個新過可以了事。O-ring用針吉住就可挑出。
不過係星紋等換唔到既回收系統,抱歉,還原唔到。如果真係出現此情況,可以索性把唔用得既星紋用沙紙之類工具磨去,改用sticker,或加工整條坑用O-ring, silicone O-ring,又或者Recess佢改行Sticker或Difpad。
個人推薦後者,但仍要看你個人口味。
 

Q:回收系統咩用?有咩分別?
A:回收系統用作收搖搖用,繩找緊了回收系統後便可以回收得到。如果搖搖少了回收系統,拋搖搖出去時可以不食力,就是說用力拋搖搖也不會轉,這情況俗稱「線芯」。
直到現時搖搖回收系統的種類蠻多,而最常見有dual oring, hybrid, starburst, difpad和Duncan friction stickers幾種。

先說Starburst(星紋),星紋名乎其實是「星形的牙紋」。初期搖搖常用的回收系統,回收力較其他弱。經典的星紋搖搖有Yoyojam Nightmoves, Yoyojam Black Nova, Yoyojam Patriot, Yoyojam Spinmaster2, Superyo Renegade,
Yomega Fireball, Raider等。

接下來是Duncan Friction sticker,Duncan fs有四種之多,都是由Duncan公司製造,可是現時只有製造黑色這一種。最初期的fs是白色的,質料十分好,又薄,是搖搖世的恩物,可以在早期的Duncan original freehand中找到,可是不久後就
給同樣是白色,但結構和現在黑色的一樣,只是現在fs的白色版本。它回收力十分敏感,並不易set。直到近期fs都是黑色的,
在2004年Duncan工廠遷到中國後所製的fs比較薄一點點,但回收力同樣敏感。
Duncan fs的經典搖搖有Duncan Original Freehand, Duncan Freehand, Duncan Freehand Zero等。
Duncan fs是會用蝕的,所以有趣的是fs可以千變萬化,可以做出不同的敏感度。也可以自己試試不同的物質當作fs。
市面上有不少sticker是人們自家製,如Paul Yath的Carbon Fibre,Kenatro的Kimu Pad,Kyo的Civitello pad等。

Dual oring(即雙oring,簡稱oring),是由Yoyojam發行的回收系統,比星紋較敏感。代表搖有Yoyojam Hitman,
Yoyojam Nightmoves2。

自從利大利名搖搖第四代Oxygene面世後,它所用的silicone oring風靡了世界,現在大陪份的搖搖都用silicone作回收。Silicone的好處是耐熱和超級"啜",可以做到recessed的效果,令gap增闊。Silicone可以是自製的,一般有oring groove或有較深的sticker坑都可以做到,主材料是silicone一支,注意我們用的silicone一般不是普通的玻璃膠(sealent),而是針口膠(gasket maker)。做法如下:
http://www.yoyonation.com/produc ... mp;cat=0&page=1
Silicone回收的代表搖搖有Oxygene 4, Yoyofactory 888, CLYW Peak。
Hybrid是混種的意思,即是一邊用星變,一邊的oring,結合以上的,自行判決敏感度如何吧。代表有Yoyojam Matrixx, Yoyojam Speeder。
Dif-pad是由鐵搖搖公司Dif-e-yo的owner, Frank Difeo發明的皮質sticker,是好神奇的一種sticker,Gap窄時不太敏感,但Gap闊時又收得好緊。好聰明的Sticker,又耐用。Dif-pad有厚薄兩種,厚的是0.03吋,而薄的是0.015吋,分別在於厚既會整細個gap,所以比較responsive。厚薄既物料既一樣的。
仲有Buzzon既SPR system,全名Spacer Pad Response system,是兩塊銅片,有放bearing既位和有地方貼上respond stickers。有大中小三種,分別是YYJ大bearing size,Duncan bearing size和YYj細bearing size。

而近幾年有新興的自製sticker:如PYFS, Kentaro pad, Baz pad等等,還有訐多不能盡錄。
PYFS,全名Path Yath Friction Sticker,又稱Carbon Fibre sticker。是由碳纖物料做,比較unresponsive,用幾年都唔會蝕的sticker。由Team Buzzon既3A高手Path Yath發明。
Kentaro Pad由Team Buzzon既木村健太郎,Kentaro Kimura所發明。是一種rubber像膠質既sticker,超級grippy但不太repsonsive,用於大SPR仍可以有tight bind。
Baz pad是由外國人Joe Bazoona,網名Bazmonkey所做既sticker,係silicone物料,同difpad咁上下feel。
但說到底,用咩回收系統只是看個人感覺而已!人家喜歡的你未必喜歡。看見近期的「搖搖比較」的Thread,有點無奈的。

 
Q:搖搖玩String trick時中途歪了,如何是好?
A:可以用繩去調節的。有空時可以試試先做一個【登陸月球】,然後試試左右手分別上下移動然後維持住個動作,搖搖會歪掉的,多多練習後就知道應怎調直。
原理是當繩跟其中的一面搖搖接觸,繼而會轉得比另一面慢,所以會有歪掉的情況。
 
Q:Shim有咩用?
A:其實有Yoyojam有gap adjustable既功能,shim可說是可有可無。Shim只是用來「方便」調節gap而已。
 
Q:點set搖才是?
A:常見到有新手說應該點set隻搖搖,我見到都有少少無奈的。一個新手可能唔知道一些高手們隻搖搖係點,不過可以話你知:
1)高手既setting新手未必岩用。
2)高手鐘意既野唔代表你都鐘意。
其實「最好」的setting唔存在,最好的setting就是最岩你自己的setting,慢慢試啦。
 

Q:咩叫址邊?
A:英文Flop,係花式一種,由Doc Popular發明。睇片啦。
http://hk.youtube.com/watch?v=Mf5dzSYZFL0
Video from myself.

http://www.dif-spinners.com/HowtoFlopFinal.wmv
Video from R.I.P. Ryan Monson aka Harry Houdini.

有人問點解佢地180度都轉唔到。其實flop既竅門只有一個,就是不讓繩子磨到搖搖。

 
Q:FHZ既cap點囉出黎?普遍Yoyojam既又點搞?
A:可以用軸頂佢出黎,Duncan Freehand都可以。可是Duncan original Freehand(Freehand one)就唔好,7至8成會爆。
http://www.dif-spinners.com/CapTrickFinal.wmv
而Yoyojam的cap用吸盤就可以拔出來。
 
Q:睇圖睇片都唔識做果招?點算好?
A:假如睇片都唔明白,可能你未睇慣。咁用文字又點會明?盡力試多幾次。
唔得既出meeting搵人教啦,真人教好好多。
 
Q:Meeting點去?有咩用?
A:Meeting是否會員都可以去玩的,去到meeting可以唔玩搖,齋吹水也可以。集會是星期日兩點半至六時許。
http://www.hkyyfc.org.hk/page229.htm
 
Q:點揀搖才是?
A:搖搖是冇完美的。由三千幾蚊既Freehand Mg到六十蚊既Duncan keychain也是。點揀搖搖是睇個人喜好,買搖時應該先考慮:
-回收系統。
-形狀,手感。
-重力分佈,好的搖搖重力應集中在外圍的。Yoyojam Speeder, Hitman, Darkmagic都是重量分佈得好好的例子,而Yoyojam Xcon,
Yoyojam Sirius就比較遜色了。
很多人會把頭兩項比較,可是這都是人們的感覺而已。喜歡與否是要自己試過才可以的。而很多人會考慮到搖搖的外表,其實這
是葉n的。
亦都見有人會問某搖好唔好用,其實冇一個肯定既答案。
正如我問你吉野家牛肉飯好唔好食,只是在乎你鐘意咩既口味而已。
而唔清楚自己鐘意咩手感既人,可以睇下借唔借到黎玩,以免拋錢落海,洗多冤枉錢,買到d唔岩自己玩既野。
 

Q:我揀好了搖,又懂得1-30招了,有咩可以玩?
A:很多新手都只有聽過1-30式,而還沒有見1-70式,在1-70式中可以找到大部分的指定招,學會後就會學到不少的新moves,對日後十分管用的。
http://yo-yo.jp/tricklist.htm

相信有很多朋友都是由於看過一些強勁的自由花式表演而被迷到吧?當你能把搖搖控制得自如,隨心所欲的時候,就可以試試在自由花式表演(俗稱freestyle或fs)中,學取更多的技術。

 

Q:玩比賽有咩要注意?
A:要準備一套freestyle就不在話下,但除此之外,也應該注意幾點:
一)香港比賽是不可以用中文歌的。
二)用歌中嚴禁有粗口,在Bay Area Classic 2006中因有人忘記beep掉粗口而被DQ。
三)注意用搖問題。不要像shima的3A fs中一次玩三隻搖搖,明文規定只有4A和5A不限用搖數量。

參加比賽應抱著參與的心態,結果不重要。反正一堆人比賽,總有一個人拿冠軍,有人包尾。

 

Q:繩點分?邊隻好用?
A:繩有好多種,不過係香港常見得兩種,分別是6號同8號繩。

「6號」是簡稱,實琤sSlick 6;Slick字為【50% Cotton 50% Polyester】,而6就是【2x3】就是由2條弦,每條由3條線捲成。由於有Polyester,所以比較介手,不過亦因如此,6號比較強韌。6號用作一般1至5A都不錯,可是對Duncan搖搖就不太合適。

「8號」又是簡稱,實際叫Type 8;Type字為【100% Cotton】,而8就是【2x4】就是由2條弦,每條由4條線捲成的錦繩組成。由於全錦,所以沒6號來得介手,不過會比6號易斷。8號十分適合Duncan搖用,由於上的關係,Duncan所用的Friction sticker和8號繩比較岩key。

繩亦有其他的,例如比較新興100% Polyester,Type 9,Vulto等。

 
Q:日版龍球係咪好勁?
A:老實說,日版龍球只是一隻哄些看過卡通的人買的搖而已。日版龍球是被公認為「又貴又廢」的搖搖。買來收藏也得考慮一下。除此,他的兄弟作:水龍,火龍等,都係不相上下。
 
Q:Hyper raider同普通Raider分別是?
A:基本上沒有大分別,Hyper是Bandai代理的。最大的分別其實是Hyper的為了迎合日本玩具的安全檢定,side cap是sonicly welded也就是說比較安全吧..
Hyper Freehand的cap也是weld實的,很難全整地拿出。
以一些2A高手指出,Hyper Raider是比較易改膠扥時改壞,美版的螢光黃和紅色是比較好改的。
 

Q:咩係Ceramic Bearing, KK Bearing同Mercury bearing?
A:KonKave Bearing是一個很smart的設計,Bearing表面跟普通的不同,KK有弧形的表面,這裡可以把繩保持左中間,減少繩同回收系統多餘既接觸,玩string trick時摩擦少左,直轉自然多D,好多高手比賽都會用到佢。

和其他的bearing一樣,KK bearing是有分大細的,而現在Dif-e-yo所出產的有分size C, size A和sizeD,他們分別是YYJ大bearing, Duncan size bearing和Hspin size bearing。
而值得一提的是以往的KK bearing for Duncan和KK bearing for YoyoJam都是一樣大細。她的Size都是跟YoyoJam大bearing一樣的,KK bearing for Duncan是付有特別的spacer,可以令Duncan搖用到YoyoJam大bearing,而不是Duncan size既bearing。

而現在世界long sleeper紀錄Sir Rick用既msf2,是用cermanic bearing的,不要給他名字騙到,那不是由陶瓷所造,跟陶瓷沒有半點關係。其實它的走珠是由Silicon Nitride造,Silicon Nitride十分耐熱,長時間行走亦不太會脹,又比鐵來得硬,所以出現Skid既情況為少。所以空轉比普通的強。值得一提的是Silicon Nitride是黑色的,很易分別到。
而近年有發現白色走珠的ceramic bearing,據supplier所說是silicate substance,SiO4的性質有點像玻璃,用作bearing也不錯。

而Mercury bearing只是一粒sonic cleaned abec7 bearing,簡單說是洗得特別乾淨的abec7 bearing。一但自行洗過後就跟普通的沒有分別。

近年更有些公司推出不同的bearing,如:
YYF dorthy bearing,
One drop 10-ball bearing,
Taka EZO bearing,
它們只是特別精密的bearing,沒什麼大不了。

 

Q:一些花名看不懂?
A:大家為搖搖改了花名或者簡寫,叫起來會比較方便。常用的有:
Yoyojam - yyj
Yoyojam Lyn Fury - LF
Yoyojam Patriot - 愛國者 - P仔
Yoyojam Darkmagic - DM - 打麻雀
Yoyojam Spin Master - SM
Yoyojam sigma blade zwei - 新劍
Yoyojam Aquarius - Aq
Yoyojam Kickside - KS
Yoyojam Hitman - HM
Yoyojam Hybrid Hitman - HHM

Duncan Freehand - FH2
Duncan original Freehand - FH1
Duncan Freehand Zero - FHZ

Yomega Hyper Warp Heavy Wing - HWHW

Offstring - OS
Freehand -FH
穿手指技 - Chopsticks
8A - Soloham

Infinite Illusions - II - Yoyoguy
Extreme Spin - ES
Skilltoys - Dave
Spin Gear - SG
Yoyonation - YYN

磨手花式 - Grind
磨手指花式 - Thumb grind - Ring grind
磨手指花式的坑 - Thumb grind groove - Ring grind groove

自由花式表演 - Freestyle - fs
卡住Bearing蓋的鐵絲 - C字clip
搖搖兩旁的蓋 - Side Caps - Caps - Pogs
KonKave Bearing - KK Bearing
5A中的重物 - Counterweight
繩的窄縫位 - Gap

 
Q:千幾至幾千元的金屬搖,比起幾百元的YYJ,Buzzon搖有什麼分別?
A:
1)金屬搖大部分可以有special coating,又可以anodize,對grind好有幫助。
2)金屬既物料特質可以令重量推得更出,YYJ的膠搖搖,膠的部分如果太薄的話承扥力會不夠,所以外圍的重量不及金屬搖集中。
3)金屬搖多數用cnc車床製造,精密但小量做的成本貴。而yyj用的是compress mold,大量做平,但冇咁精細。
4)金屬搖做到大部份膠搖做唔到既solid既感覺。
 
Q:YYJ搖搖的cap用吸盤也拔不出,點算?
A:可以試下把搖放入雪櫃冰格,鐵和膠的thermo expansion有異,就可以把cap用吸盤拔出。
 
Q:玩Freehand應該怎搾搖?收搖成日扑到手,應該點搾搖?
A:離手時收搖人們多數會用虎口位,即姆指和食指之間,捉緊搖搖。
而多數人亦會用中間和無名指握緊counterweight。
這是我用手機拍下的教學video。手機收音差,冇語音教學的,請見諒。
http://youtube.com/watch?v=TL2HBZRjGWI
 
Q:玩Offstring應怎wind up搖搖?應點回收搖搖?
A:離繩收搖時重點有兩個,第一是應把繩的未端與繩交差,第二是要用手拉繩,目的是索緊搖搖。兩者一拼做就能把搖收回來。
這是我用手機拍下的教學video。手機收音差,冇語音教學的,請見諒。
http://youtube.com/watch?v=IeMygCKCZNE
 
Q:點解我睇片,搖搖可以係繩上轉咁耐?
A:第一:單手搖的gap較闊。
第二:佢係蝴蝶形。
第三:技術。
第四:回收系統格有不同。
四者既目的,都係減少和避免搖搖跟繩的接觸,因為繩跟搖搖有接觸的話,會產生friction磨擦力,令搖搖減速。
另外會令搖搖歪掉,搖搖歪掉是一般新手的殺手,所以要把技術練好。
 

Q:幾+蚊既搖至幾百蚊,甚至幾千蚊的搖搖,有什麼分別?
A:大家可參考姐個thread。
http://forum.hkspinner.org/viewthread.php?tid=5014

就似Ming舉的一例中。
點解有些一般係幾百都一千蚊,但有些只賣幾草野一對?
冇錯,幾錢既買都一樣可以著到,只是品質既問題。
亦有情況好似限量版鞋咁,明明是同一款搖搖,設計上都一樣,只是顏色不同,加上是限量或特別版。卻賣貴了很多。這代表了特別版的性能超然嗎?不是。
亦有情況是,有人把街邊的「扭蛋搖搖」,放上yahoo拍賣後卻賣貴10倍,這代表了搖搖愈貴性能愈超然嗎?不是。

總括來說,價錢反映了搖搖的性能嗎?不是。
本人不能肯定所有的「雜麥牌」搖搖性能差,但那一般都是我們稱為的「行外搖搖」。
想知道搖搖的性能,要考慮到幾點。第一是搖搖手工是否precision,第二是搖搖的質料,仲有搖搖的設計。性能跟手感不同,性能是有標準的,你可以不喜歡某搖搖的手感,但不得不認同它的性能。
所以我常常的說,沒試過,就算別人給你什麼建議,都很難肯定你本人是否適合那搖搖。

性能得都肯定的行外搖搖的大品牌有:
Anti-yo
Buzzon Industies
Bandai Hyper
Dif-e-yo
Duncan
Henry
Hi cool即國內Hicco
H-spin
Kyo
Proyo
Radyoactive
Super-yo
Spintastics
SPYY即Saturn Precicesion yoyo
Tom Kuhn
X-yo
Yomega
YoyoFactory
YoyoJam
一般的online shop賣的搖搖都有不錯都性能。

 

Q:大bearing同細bearing有咩分別?
A:或者我黎解釋下bearing大小既分別,好多人以為bearing會強空轉,其實唔一定係岩既。
令大bearing空轉好似強既既原因係大bearing的圓周比細bearing闊外,高度都會比細bearing高,所以用大bearing的搖搖的gap一般會比較闊。gap闊,繩冇咁而用搖搖的friction,所以有長空轉。
用個比喻,一隻普通既FHZ同一隻beefcafe既FHZ,bearing大小一樣,但空轉係beefcake果隻長。
但細bearing既圓周細,走珠都比較細,所以外圍轉速會比較快,而friction都比較小,所以用physical既解釋,細bearing既空轉都比較耐。
如果你有超然既技術用細bearing既搖搖空轉會比較長。

何況用咁闊gap既搖搖好多限制,第一係回收問題,第二係string slippage和kickback的問題。又以yoyojam做例子,有多少人可以用盡bearing的高度?點解yoyojam要有gap adjustable既function?

 
Q:咩係beefcake?
A:Beefcake是mod搖搖,改搖搖的一種,姐係隻搖搖用雙bearing。Beefcake的好處是令gap更闊。是美國的player Doctor Popular a.k.a. Dr. Pop發現的。
Beefcake有兩種:
第一係在bearing落手,要特別配製diametre一樣,但高度不同的bearing,令兩粒bearing疊起時比一粒闊。
第二係在spacer或shim下手,用兩粒原裝bearing,但用比較薄的shim或取走部分guts來平衡gap的闊度。
例子有FHZ的beefcake mod:
原裝guts:o-ring spacer bearing spacer o-ring
Beefcake:spacer bearing bearing spacer
 
Q:我的yoyojam搖搖的gap adjustable功能失效,點算?
A:其實唔單只搖搖,咩野扭得多都會鬆。想佢緊番既話,去五金鋪買螺絲膠搞搞佢,不過搞完扭得多都一樣會鬆,所以都係少扭為妙。
 
Q:拆了蓋的bearing洗完後要安番上bearing嗎?
A:這是個人喜好,拆蓋只係想洗得更乾淨,安回蓋既話冇咁易有外物入去。
但安回的話,在下次洗bearing就比較麻煩。
 
Q:做Eli hop時有什麼要訣呢?
A:這是之前有人問這問題時我拍下的小小教學video。為了方便外國人所以用了英文。
要訣主要有三:
1)不要讓搖搖歪。最易練的方法是保持繩子在搖搖的中心,不讓它磨到搖搖。
2)初練習可以縮短繩子。
3)把搖搖放在身體的側面,以便搖搖落繩時可以瞄準。